ליווי לרכז נגישות כהגדרתו ותפקידו בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.

חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תשנ"ח- 1998 קובע כי כל ארגון הנותן שירות לציבור ומעסיק 25 עובדים לפחות חייב למנות רכז נגישות מקרב עובדיו.

תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), תשע"ג- 2013 קובעות כי יש לפרסם את שמו של רכז נגישות, מיקום משרדו ודרכי הפניה אליו.

ההמלצה אומרת – רכז נגישות יהיה עובד בתפקיד ניהולי או שעבר הכשרה במיומנויות ניהול וקידום פרויקטים, אם מתאפשר, אדם עם מוגבלות

להלן הנושאים שבאחריות רכז הנגישות המלווה את הארגון:

  • ריכוז נושא הנגישות בארגון- עוגן מקצועי ומקור ידע בארגון בנושא הנגישות.
  • באחריותו להכיר את החוק והתקנות ולוודא עמידה של הארגון בדרישות.
  • עליו להכיר את כל סוגי המוגבלות והשירותים הקיימים עבור כל סוג מוגבלות.
  • אחראי על שמירת הסדרי הנגישות לטווח הארוך
  • מהווה קשר בין המטה ליחידות המשנה בתחום הנגישות
  • אחראי להיכרות וקשר עם גורמים וארגונים רלוונטיים בתחום
  • אחראי על מסירת מידע לציבור על הנגישות בארגון והאמצעים בהם ניתן שירות נגיש
  • אחראי על שמירת מוניטין הארגון והימנעות מתביעות

נגישות לעסקים מספקת ללקוחותיה מגוון פתרונות בהתאם לצורכי הארגון:

  • ליווי שוטף לרכזי הנגישות של לקוחותינו בכל נושא הנגישות בארגון
  • הכשרה מקצועית לאדם הנבחר מטעם הארגון לתפקיד רכז הנגישות:

– הכרת חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות והתקנות שהותקנו מתוקף החוק.

– הכרת סוגי המוגבלויות.

– עקרונות מימוש זכויות אדם עם מוגבלות במתן שירות וכל זאת בהתאם לצרכי הארגון.

ההכשרה הינה פרטנית, מתבצעת בארגון בהתאם לצורכי הארגון ובסיומה ניתנת תעודה